fredag 7 augusti 2009

De' e' dans med Parken ikväll

Gårdagen, denna torsdag, var bättre än väntat och bästa på länge. Tror vi lyckades klämma in samtliga faktorer för lycka under dagens/kvällens lopp. Det nalkades ju som sagt match på arenan, Elfsborg mot Braga. Tänkte för övrigt mobil-blogga från plats men det gick inte som jag hade tänkt mig.. Inför matchen iallafall skulle det värmas upp. I sällskap med Nordgärd tänkte vi spendera, och konsumera, en timme på Viskan. Ta några öl innan matchen för att komma i stämning. Men icke då, 17:30 var Viskan redan full med folk och vi kunde bara drömma om en plats där. Jakten gick vidare och vi fastnade direkt för Torget, på hötorget. Underbara sittplatser, soffor, och riktigt god öl. 48 kronor för en stor stark är ändå helt okej.

Sedan mot Arenan då alltså, sittplats på sektion G2 gav riktigt bra översikt på matchen. Och vilken match sen! Har aldrig varit med om en sådan stämning på arenan, och då var ändå ståplats avstängd. Och när vi då även spelar som aldrig förr, Keene pressar in två mål, Covic håller nollan och Keene går av plan med stående ovationer från drygt 8800 människor. Det var inte svårt att njuta en kväll som den här. Tifot inför matchen ramade in hela känslan. Killen framför mig hade förövrigt en mycket vacker t-shirt.


Sedan avslutades kvällen mycket passande med utgång till Trägår'n. Alexandra som även hon var sugen på krog mötte upp mig i Boråsnatten för en kväll på Trägår'n. Lyckades få första ölen för 29 riksdaler, vet inte vad den kvinnliga bartendern ville säga med det. För resten av kvällen kostade den 48, av den manliga bartendern. Bra kväll, och det avr mycket dans, dans, dans. Mötte även Anton där inne, han var glad i sin gula keps och dansade loss även han. Bilderna blev lagom lustiga då strobern har en tendens att blinka i precis rätt ögonblick så att man bara får med en halv person på bild. Jag har varit vilsen Lisa, allt har gått helt åt skogen..

01:30 lämnar vi Trägår'n för hemgång. Jag bloggar tydligen när jag komemr hem också, spännande

3 kommentarer:

mia sa...

Innan klockan 23 så är allt halva priset i baren! ... känns inte bra att jag krossade din villfarelse om att den kvinnliga bartendern typ... flörtade med dig:b
Menmen! Ut ikväll? :)

Jennifer sa...

ha! den däringa petersson-mannen känner la jag :D

Petersson sa...

haha, gör du det? :D