lördag 16 februari 2008

Kaka på kaka, sorg på sorg.

Jaha, då har det hänt igen. När jag trodde att det var som värst så kunde det faktiskt bli lite värre.

Gamla Café Rozzo har öppnat igen. Det som jag skrev om tidigare i höstas, då det föregick VM i särskrivning och felaktig meningsuppbyggnad. Nu heter det "Cafe Orkidé" med bihang. Gjorde min premiär där igår, jag gav stället en chans. Men det gick inte att slutta skratta åt eländet.


Bihanget är "Köttbulle House". Det finns två saker som får mig fundersam över vart vi är på äg idag. Melodifestivalen, och det här. Vad fasen är det här? Köttbulle House. Jag blir ledsen. Det är särskriven svengelska. Och visst, i engelskan särskriver man ofta ord. Men här har vi något så svenskt som "köttbulle" i början av ordet, och då blir en särskrivning inget annat än komisk. Och varför är det skrivet i rosa?

Och vad innebär är ett "Köttbulle House" egentligen? Så mycket vet jag att köttbullarna kostar 10 kronor, styck.

Hmm, ja ja. Kaffet var okej. Men man fick det inte serverat på gammalt Rozzo-sätt. Här var det kokekaffe i kopp. Fast priset på 15 kronor är ju helt okej.

Dags för frukost nu. Och senare idag bär det av till arenan, Elfsborg möter Bröndby. Det lär bli en bra dag det här.

.

1 kommentar:

DeNesta sa...

tack för en recension av café orkidé Linus. vansinne. köttbullar och housemusik kan vara en vinnande kombination dock! synd att de inte slagit upp det istället.. o givetvis kört skyltningen i svart.